Yolculuk Ne Zaman Biter?

Admin

Administrator
Yönetici
1661927207624.png

Sık sık kendime soruyorum“ "bir yolculuk ne zaman sona erer?”

Fiberglas kanoya karşı dönen su sıçramasını duymayı bıraktığın zaman mı? Ya da artık kindar ağaçların, akan akıntılara dalmaya hazır topal çocuk oltaları gibi suyun üzerine eğildiği aşınmış nehir kıyılarını görmüyorsanız? Ya da nehirde saatlerce kürek çektikten sonra omzunun hemen altında bir tutam kas ağrısı hissetmeyi bıraktığında? Yoksa ufuk, gerçek olduğuna inanamayacağınız kadar uzaktaki güçlü bir nehrin anısına dair algınızın sonunda kaybolmaya başladığı zaman mı?

Şeker renkli kanolarımızı Circle adlı bir kasabada nehirden çıkardığımızdan bu yana bir hafta geçmesine rağmen, Alaska'nın Yukon'undaki yolculuğumu henüz bırakmadım. Circle, Alaska pek iyi bir yer değildi. Yolun sonunu soru işaretiyle noktalayan bir noktaydı.

Henüz beni orada tutan zarı delmek istemedim. Varsayılan inşa edilmiş şeyler hayatıma girmek istemedim — uçaklar, plastikle sarılmış yiyecekler ve etrafımı saran yılanlar gibi saran otoyollar dediğimiz asfalt yollar.

Nehir macerama sanki hayal kurmayı bitiremediğim bir rüyaymış gibi tutunmak istedim.

Yukon nehri üzerinde yükselen sarı ay.
Yazarın fotoğrafı - Audrey Stimson.
Seyahat her zaman bana bunu yapar, özellikle de bana girmesine izin verirsem. Bunu vahşi doğada yapmak benim için kolay. her şeyden 8 gün kopmak beni uzaklaştırmaya yardımcı oldu.

Bir gezgin olarak hayatımın son on yılında kendi varlık hallerimi keşfetmeme izin veren yerler aradım. Bunu, suyun üzerinde bir güneş ışını, kabuklu kıyılarda titrek bir kavak, suyun akışını püskürten arkadan aydınlatmalı bir blöf, bükülen bir söğüt üzerinde bir kuzgunun bir kawası, bir su olarak suyun riffle'ı olsun, beni destekleyen her şeyi içeren küçük anları arayarak yapıyorum. somon yumurtlamak için yüzer, süngerimsi yumuşak bataklık, bir kum bar adasındaki emme çamuru ve bir kamp ateşinin çatırdaması.

Bir maceracı ve nehir rehberi olan arkadaşım Dirk Rohrbach'ın bir grup Alman hayranıyla yapılan kano gezisi, bu büyü anlarını maça taşıdı.

Yılan gibi Tanana Nehri'ne ve Alaska'nın bodur ormanlarıyla çevrili misk bataklıklarının uçsuz bucaksız tundrasına uçak penceremden baktığım andan itibaren tekrar bağlandım.

Son Sınır olan Alaska her zaman enginliğinde olağanüstü olanı sunar.

49. Eyalet bir yerden daha fazlasıdır, bu bir akıl halidir.

Alaska uzakta, vahşi, uzayda ve bir yerde bol miktarda bulunur. Başka bir yerden daha küçük olduğun bir yer. Alt 48 eyalet karşılaştırıldığında küçük görünüyor.

Küçük olma hissini seviyorum. Küçüklüğüm beni özgür bırakıyor.

Özgür olmak ne demek?

Bu, kim ya da ne olmam gerektiğine dair güvensizliğimin duvarına baskı yapan hiçbir soru olmadığı anlamına geliyor. Öyleyim ve bu kadar yeter. Ben sadece çılgınlığın içindeyim ve sanki her zaman onun bir parçasıymışım gibi kabul ediyorum.

Alaska beni duyduğum ama bana kimin anlattığını hatırlayamadığım bir hikaye gibi ilkel özüme götürüyor.

Audrey, kocası Gregg ile birlikte kanoda gülümseyen bir yazardır ve Yukon'un çamurunda kanonun arkasında bir kürek vardır.
Yazar Audrey Stimson'ın fotoğrafı.
Güçlü Yukon Nehrinin 156 mil aşağısında yüzerken, küreğin çamuru ve buzul kumundan gelen tıslama fiberglas kanonun kenarından yankılanırken, sanki hiç yaşamadığım bir yumuşaklıkla bana rehberlik etmiş gibi hissettim. Alaska'nın sert, soğuk, gevrek, kırılgan alanı beni yumuşaklıkla doldurdu. Tabiat Ana beni kucağına aldı ve beni büyülü sessiz bir yere taşıdı, cevapları olmayan bir yer çünkü soru yoktu.

On sent büyüklüğündeki su örümceği çamur rengindeki akıntı boyunca süzüldü, ağları suyun on metre yukarısındaki güneş tarafından aydınlatılan narin ipler gibi bağlandı. Örümceğin kaçışı mıydı? Yoksa ağ bir can simidi miydi? Ya da belki sadece bir son için bir araç?

Kaynar su, nehrin yüzeyinin derinliklerinde gizli engellerle hareket eden dönen girdaplar olarak adlandırdıkları şeydir. Her biri bir düşünce balonu ya da görünmeyen bir varlık gibi dönüyor, nehrin bize rehberlik etmesine izin verirsek her şeyin yoluna gireceğini bize bildiriyor.

Önümüzde dalgalanan bir su akışı, sığ suların ince bir ipucuydu ve buzul sıradağlarının mineral bakımından zengin zirvelerinde hayatlarına başladıkları yerden bin mil uzakta taşınan gökkuşağı renginde nehir kayalarının varlığıydı.

Turuncu yansımaları olan Yukon'da gün batımı. Yukon'un çakıllı kayalık kıyıları.
Yazar Audrey Stimson'ın fotoğrafı.
Sağımızdan uzaktaki bir volkanın buharlaşan kalderası bize dünya'nın canlı, büyüyen ve daralan, sürekli değişen olduğunu hatırlattı.

Ladin, kızılağaç ve kavağın açıkta kalan kökleri, nehir buzunun parçalanmasının eriyen topraklardan parçalar kopardığı yerde görülebilen beyaz permafrost bloklarına karşı sığdı. Bu, iklim değişikliğinin Kuzey Kutbu'nun kenarında bile esir almadığının bir işaretiydi.

Yosun kaplı kıyılarda dinlenen geyik boğası, bizi gördüğümüzde onu gördüğümüz kadar şaşırmış insan filosuna şaşkın bir şekilde bakıyor.

Boz annenin kahverengi sırtları kamburlaştı ve yavrusuna meyve avının güzel sanatını göstermekle meşguldü. Kahverengi ayılar, kollarımızı dinlediğimiz ve M & M renkli teknelerde öğle yemeğimizi yediğimiz yerden 100 metre uzakta değildi.

Bir kaz sürüsü onaylamadıklarını söyledi. Kuşlar, güneye yolculuklarına başlamadan hemen önce son taze Alaska bitki örtüsünde ziyafet çekerken hareketimizden rahatsız oldular.

Her şey bana mantıklı geliyor, her zaman yanımda taşıyacağım bir resim, yavaş yavaş eve gelmeme ve beni bırakmak istemeyen büyülü bir vahşi doğanın tutuşunu serbest bırakmama izin verirken.

Belki yarın sıradan hayatımın içinde uyanırım. Ödemek, çamaşır yıkamak ve gerçekleştirmek için çalışmak için faturalar dünyasına geri adım atacağım.

Ama henüz değil. Bugün güçlü Yukon'un beni bir kez daha gitmek istediği yere götürmesine izin vereceğim.

Bu hikayelerden hoşlanıyorsanız ve Medium'da milyonlarca başka yazar keşfetmek istiyorsanız, lütfen aşağıdaki bağlantıyla ayda sadece 5 dolara abone olmayı düşünün. Yaparsan Audrey pastadan küçük bir dilim alır. Desteğiniz için teşekkür ederim.
 
Üst