Hisse Senetlerinin Düşmesinin En Önemli Nedenleri

Admin

Administrator
Yönetici
"Arka plan, piyasa ikilemleriyle ilgili temel bir anlayış sunuyor: bunlar kaçınılmaz, tatsız ve sonunda aşılabilir." - Shelby M.C. Davis
Birçok finansör, arzlarının azaldığını gördüklerinde. Duygularını yönetemiyorlar ve arzı hızla sunmak istiyorlar. Böylece finansal yatırımlarından daha fazlasını bırakmazlar.

Birçok finansör duygulara, gerçeklere dayanarak karar verir. Bununla birlikte, birkaç ay içinde geri sıçrayan ve büyük olasılıkla yepyeni bir yüksekliğe yükselen arzlarını sunmaya dayanamamalarının nedeni budur, bundan sonra bunun için üzülürler.

"Borsa, parayı huzursuzdan müşteriye taşımak için kullanılan bir araçtır."

- Warren Buffett.

Bir arz azaldığında, arzı psikolojik olarak elde etmek ve sunmak yerine, arzın azalmasının ardındaki faktörü anlayın.

Arzın neden azaldığına dair bir açıklama bulduğunuzda, ne yapmanız gerektiğini, arzı sunup sunmamanız, daha fazla satın almanız veya hiçbir şey yapmamanız gerektiğini rasyonel olarak bileceksiniz.

İş arzının azalmasının birçok nedeni var. Bir şirketin arzının düşebileceği başlıca faktörlerden bazıları şunlardır.

1. İş müşterileri döküyor
Netflix, müşterisini her yıl zaman içinde genişletti. Ancak, aniden, 2022'nin ilk çeyreğinde, ilk kez müşterileri düşürdü ve yatırımcıyı hayrete düşürdü.

Bu nedenle, finansörler Netflix'in müşterilerini genişletmesini beklediğinden, arz yüzde 30'dan fazla düştü.

Bununla birlikte, Netflix'e kıyasla daha kaliteli web içeriğine sahip yeni rakipler nedeniyle müşterilerini kaybediyorlar.

Dolayısıyla finansörler Netflix'in geleceği konusunda belirsiz. Her ne kadar Netflix'in müşterileri döktüğü ilk kötü çeyreği var.

Bununla birlikte, bir işletme her yıl müşterileri attığında, Bu kırmızı bir göstergedir ve rakiplerinin müşterilerini devralması olabilir.

Her yıl müşterileri döken iş satın almayı önlemelisiniz ve arzları iyi performans göstermedikleri ve müşterileri döktükleri için uygun faktör için azalmaktadır.

2. Makroekonomik unsurlar
Bazı durumlarda, bir şirketin arzı, işi olumsuz yönde etkileyen makroekonomik unsurlar nedeniyle azalabilir ve arz maliyeti yaşanacaktır.

Covıd'in başlangıcında, havayolu şirketleri ve yemek işletmelerinin arzı önemli ölçüde azaldı. Herkes evinde kaldığı için kimse seyahate çıkıp yemekhanelere gitmiyor.

Dolayısıyla bu öngörülemeyen makroekonomik unsur, havayolu şirketini ve yemek kurumu işini etkiliyor ve tedarik deneyimleri çok büyük.

Makroekonomi unsurlarına dayanan işletmeler de satın almak tehlikelidir. Bu nedenle, her tür yatırımcı, havayolu şirketi pazarı gibi makroekonomi unsurlarına dayanan iş satın alma tehlikesini bilmelidir.

Birçok finansör makroekonomik olayları öngörmeye çalışır, ancak anın çoğunluğunu tahmin edemez.

Coca-cola gibi işletmeler makroekonomik unsurlara dayanmıyor. İnsanlar ister dışarıda ister evde olsun, yine de kola tüketecekler.

Makroekonomik unsurlara dayanan bir işletme satın aldığınızda, Dünya çapında ekonomik iklime herhangi bir şey olduğunda, aniden şirketinizin tedarik maliyetini etkileyecektir.

3. İşletmeyle ilgili olumsuz bilgiler
Genellikle, işle ilgili sorun nedeniyle arz azalır. Örneğin, sendikalaşma görevleri Starbuck'ta başladığında. Tedarik maliyetlerini aşağı büyük bir anlaşma gitti. Starbucks arzı 27 Nisan 2022'de bu güne kadar% 35 düştü.

Birçok finansör, işle ilgili bazı güncel sorunlara vurgu yapar ve arz maliyetinin düştüğü arzı sunar.

Bununla birlikte, bazı sorunlar zaman içinde tedarik maliyetine zarar verebilir.

Bununla birlikte, sık sık, 5 veya on yıl harcıyorsanız ve işin uzun vadede çok daha iyi olacağını düşünüyorsanız. Bundan sonra işle ilgili mevcut sorun sizi ilgilendirmemelidir. aslında, işletme tedarikini düşük bir maliyetle satın alabilirsiniz, bu da finansman kazancınızı artırır.

4. Uzmanlar bu işte önemli miktarda hisse teklif ediyorlar.
Bir işletmenin CEO'su işinde büyük miktarda hisse teklif ettiğinde, finansörlere şirketin geleceğinin fantastik olmadığını gösterir. Bu nedenle, finansörler aynı şekilde arz maliyetini düşüren arzlarını da sunarlar.

Uzmanlar işletmede büyük miktarda hisse teklif ettiğinde, finansörler için şirketin geleceği konusunda bir uyarıdır.

Arz maliyetlerinin düşmesinin sebeplerinden sadece bir tanesidir. Uzmanlar hisse senedi teklif ediyor ve finansörler bir uyarı alıyor. Bu nedenle, finansörler de risklerini sunarlar, çünkü arzın sahibi olan işletme maliyetleri düşer.

Uzman kaynağının büyük bir teklif ne zaman bir uzman işi iyi geleceğe taşıyacak inanmıyor demektir beri, bir uyarı.

Bununla birlikte, hisselerini sunan uzmanların arkasındaki faktörü iyice belirlemeniz gerekir. Yepyeni bir mülk veya başka bir şey satın almak için bazı hisseler sunabilirler.

Bir uzman işindeki hisselerin çoğunu teklif ettiğinde, Bu genellikle olumsuz bir göstergedir ve tedarik maliyetinin düşmesine sahiptir.

5. İş arzı aşırı değerlendi ve değer verdikleri şeye gidebilir.
İnsanlar youtuber'ları ve uzmanları keşfettiğinde, belirli bir arzın uzun vadede artacağını bildirir. Herkes şirketin geleceği konusunda gerçekten olumlu hissediyor ve insanlar arzı satın almaya başlıyor. Arz maliyetleri daha yüksek.

Giderek daha fazla insan gelip arzı satın aldığında. Tedarik maliyetinin de daha yüksek olması gerekiyor.

Bununla birlikte, uzun vadede, arz kesinlikle işin hak ettiği şeye büyük olasılıkla olacaktır.

Bu yüzden bazı arzlar azalır, insanlar vızıltı üretir ve herkes arz maliyetini daha yüksek olan hızlı bir gelir elde etmek için arzı satın alır. Arz maliyeti, yatırımcının olumlu görünümü nedeniyle artar ve sonuçta azalır.

Bazı işletmeler, tedarik maliyetlerinin tipik olarak bildirdiğine değmez. Yani sonuçta hak ettikleri şeye gidiyor.

6. Kötü karlar
Kötü karlar nedeniyle birçok arz azalmaktadır. Bazı durumlarda, işletmeler bazı geçici hizmetler nedeniyle kötü karlar kaydederler, ancak yine de yüksek kaliteli bir şirkettirler. Ancak yine de arz azalabilir.

İşletmenin parlak bir geleceğe sahip olduğuna inanan bir yatırımcının arzı ucuza satın alması ve arz iyileştiğinde getiriyi artırması için en uygun zamandır.

Ya da kendi pazarında daha fazla rakip olması için kullanılan gibi genişleyen olmadıklarından bazı ticari zavallı kar kaydı.

Son düşünce
Finansörler arzları azaldığında stres yaşarlar. Bunun yerine, Bu duyguyu yönetmek ve azalan maliyet kaynağının arkasında bir faktör belirlemek gerekir an. Eğer hala tedarik tutmak için ya da gitmek için izin istiyor biliyor olabilir.

Arzın azalmasının birçok nedeni olmasına rağmen, bunlar arzın kesinlikle azalacağı bazı temel faktörlerdir. Arzın neden azaldığını anlamak, ortamınızı çok daha iyi bilmenize yardımcı olacaktır, çünkü iş ve yardım çok daha iyi finansal yatırım seçimleri yapmanıza yardımcı olur.

"Piyasada% 10'luk bir düşüş nispeten yaygındır - yıllık olarak gerçekleşir. Bunu kabul eden finansörlerin, bir stres altında teklif verme olasılıkları çok daha düşüktür ve sarf malzemelerinin servet oluşturma gücünden faydalanarak harcanma olasılıkları daha yüksektir."

Christopher Davis
 
Üst